Hester Nietzman
Gast

Fijn dat dit forum bestaat! De laatste tijd werk ik (in de 1e lijn -> eigen praktijk) veel met de bio-impedantie meter (Body Explorer Pad). Naar aanleiding van een bijscholing, ben ik dit instrument gaan inzetten om VVMI te bepalen en voedingsbeleid hierop in te zetten. Ik gebruik eigenlijk 2 formules. Die van Kyle voor gezonde volwassenen en die van Rutten voor COPD. Nu wil ik een meting verrichten bij een cliënt die in een rolstoel zit (linkerbeen verlamd). Heeft ernstige HD is al 3x geopereerd en kunnen haar niet verder helpen. Haar inname is erg laag sinds 3 maanden. Mw. is nooit gewogen en kan ook niet op een weegschaal staan. Precieze lengte onbekend -> kan wel kniehoogte bepaling doen. Veel last van maagzuur en misselijkheid. Ik wil haar motiveren om aan te sterken mbv drinkvoeding. Ze heeft echter overgewicht ontwikkeld nadat ze in rolstoel terecht is gekomen -> wil eigenlijk afvallen. Hoe zinvol is het om bij haar een meting te doen. Welke formule moet ik gebruiken. Ze heeft bijna geen beweging, is het uberhaupt wel zinvol?

Alvast bedankt voor je tijd.
Vriendelijke groet,
Hester