- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
Louise
GastHallo allemaal,
Ik heb een vraag over de nauwkeurigheid en betrouwbaarheid van een Tanita MC 980 en of er positieve ervaringen mee zijn.
Groeten,
Louise de JongsteMonique Dohmen
GastWat zijn de verschillen tussen de Body Explorer PAS van Juwell Medical en de Bodystat 500? Ik heb persoonlijk voorkeur voor de Bodystat 500 mis echter voldoende onderbouwing.
Beide geven ruwe waarden resistance en reactance (en phase hoek?).
Geeft Bodystat 500 nog meer of juist minder (overbodige) informatie ? wellicht hierdoor makkelijker en sneller in gebruik? goedkoper (1499 €), breder toepasbaar? misschien prijsverschil in gebruik door de sensoren? Speciaal ontwikkeld naar onze wensen, wat houdt dit precies in?Hannie Boontje
GastIk vraag me af of je niet beter gewoon een weegschaal met handvatten kan gebruiken. Deze is wel minder betrouwbaar, maar wel veel breder inzetbaar. De metingen zijn makkelijker te standaardiseren en alhoewel het niet altijd een betrouwbare meting van de vetvrije massa geeft, kun je wel het verloop daarin meten. De bioimpedantie meter met elektroden moet altijd in een liggende positie gebruikt worden en het lijkt me lastig om de meting te standaardiseren. Het is in ieder geval in een gewone spreekkamerruimte daardoor niet makkelijk toepasbaar. Ik hoor graag andere argumenten.
John
GastBij deze wil ik graag mijn aanvulling geven op de een betrouwbare manier van het meten met Bio impedantie. Seca heeft een mBCA medical body composition analyser, deze is er in twee uitvoering. De 525 een draagbare versie en de 515 een niet draagbare versie.
De meetuitslag laat zien welk percentage vocht, bot en vet het lichaam bevat en geeft een eenvoudig diagram waarin de toestand van de patiënt helder wordt weergegeven en dus een goede aanvulling kan zijn voor zowel het onderzoek als het monitoren.
De meting gebeurt door de patiënt op het apparaat te laten plaatsnemen, met de voeten op de voetelektrodes en de handen aan de handrail, waarna de seca mBCA automatisch de meting start en binnen slechts 17 seconden het lichaam heeft geanalyseerd.
De seca mBCA is niet alleen de snelste BCA, maar is tot op heden ook de enige met uitgebreide klinische validatie. Verschillende studies wereldwijd hebben aangetoond dat de mBCA van seca volledig voldoet aan de klinische eisen van artsen. De reproduceerbaarheid van de metingen is uitermate geschikt voor de medische praktijk.
Deze validatie is gedaan aan de hand van de “Gouden standaard” tijdens deze onderzoeken is gebleken dat de mBCA na genoeg dezelfde meet waardes heeft.
vriendelijke groet
John de Gruyter
-
AuteurBerichten